Dragon Age Origins (inceleme)

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Dragon Age Origins (inceleme)

Mesaj tarafından bєяk™ Bir Salı Ocak 12, 2010 6:15 pm

Bir karakter yaratmanın geleneksel metodu olan kahramanı yaratmak ve dünyayı kurtarmak aslında Bioware için yeni bir atılım değil. Öncelikle şunu söylemek gerekir ki Bioware Baldur’s Gate , Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic ve Mass Effect gibi artık sıradan ve klasik tarzda oyun diye tabir edebileceğimiz yapımların tanıtımını yapan bir firma. Fakat Dragon Age için bunu söylemek yanlış olur. Bioware bilindik müşteri çizgisini, radikal açıdan farklı karakterler içeren, eşsiz arka plan dizaynlarını kullanıcılara gururla sunan bu oyunla gerçekten değiştirdi.

Aynı Ülke, İki Düşman Irk…


Dragon Age’nin teması saatlerce oynansa bile yenilik açısından çok zengin. Oyun diyalogları ve oyun sırasındaki gördüğünüz her element bunlara dâhil. Genel olarak hikâyemiz Ferelden ülkesine karşı olan Darkspawn tehdidi etrafında geçiyor. Darkspawn sihirli güçlerle doğan ve tanrı olmaya kendini adamış canavarların oluşturduğu bir topluluk. Darkspawn karakterlerinin en büyük düşmanları ise Grey Wardens’lar. Grey Wardens ‘lar ise cinlerin, insanların ve diğer doğaüstü güçlerin çalışmaları sırasında kaynaklanan bir kazadan dolayı ortaya çıkan yeni bir nesil. Grey Wardens’lar hayatlarını Darkspawn’ları gittikleri her yerde bulup avlamak için adamış. Darkspawn’lar ortaya çıkalı yüzyıllar olmuş. Fakat Grey Wardens’ların sayısının artması sonucunda Darkspawn’ların üstünlüğü de tehlikeye girmiştir. Böylece durum iyice kötüye gitmiş ve bu iki ırkın birbirlerine olan düşmanlıkları sonucunda Ferelden ülkesi ikiye bölünmüştür. İşte Dragon Age oyunu kısaca bu hikâye üzerine kurulmuş bir yapım. Şimdi ise oyunumuzun içeriğine bir göz atalım.

Tarafınızı Belirleme Zamanı


Karakter dizaynları Dragon Age dünyasını daha da derinleştiriyor ve oyunun kalitesi üst düzeylere yükseliyor. Dragon Age’de seçebileceğiniz 3 farklı tür (insanlar, cüceler, cinler) ve 3 farklı sınıf var(warrior, rogue ya da mage).Bunlara ek olarak seçtiğiniz karakteriniz kılavuzlardan öğrenebilceğiniz yada diğer karakterlerin size öğretebileceği genel yeteneklere ve özelliklere sahip. Oyunda karakterinizi doğru şekilde geliştirebilirseniz, bir süre sonra kahramanınız Darkspawn’lara meydan okuyabilecek kadar donanımlı ve üstün yeteneklere sahip bir Grey Warden olarak karşınıza çıkıyor.
Karakter seçimi ve karakterinizin hangi sınıftan olacağına karar vermek araştıracağınız 6 konudan yalnızca biri. Seçiminizi çok dikkatli yapmalısınız. Çünkü bu seçim acımasız dünyanın size hangi gözle bakacağını, size ne gibi tuzaklar kuracağını belirliyor. Yolculuğunuz sırasında kahramanınız geldiği topraklara geri dönüyor ve tanıdığınız insanlar bile bazen size çok farklı bakabiliyor yâda farklı davranabiliyor. Örneğin bir büyücü olarak oynuyorsanız, oyuna büyücü kalesinden(Mage Tower) başlıyorsunuz. Bazen doğduğunuz yere dönmeniz gerekebiliyor ve kalenin eğitmenleri ve muhafızları sizin kim olduğunuzu ve genç bir büyücü iken bu kalenin içinde ki geçen yaşamınızı gerçekten çok iyi biliyorlar.
Bunun dışında aldığınız kararlar sizin de bir bireyi olduğunuz gurubun üyeleriyle aranızdaki ilişkiyi etkileyebiliyor. Bu etkileme ise bazen olumlu bazen de olumsuz olabiliyor. Bunun bilincinde olmak birçok sebepten dolayı çok önemli. İlk olarak grubun bir üyesi için gerçekleştirdiğiniz olumlu hareketler, bu karakter için bazı bonusları beraberinde getiriyor ve ekip arkadaşlarınızın grupta ki güçleri daha da artıyor. İkincisi, ne kadar çok grup üyesinin güvenini kazabilirseniz bu da onların size bir o kadar cömert olacağı anlamına geliyor. Dostluklar daha da güçleniyor ve onların, grubunuzdaki diğer üyelere kendi özel yeteneklerini öğretmesini sağlıyorsunuz.
Tabi ki Dragon Age sadece araştırmalardan ve ilişkilerden ibaret değil. Bildiğiniz gibi ortada bir çarpışma var. Bir düşmanı 3 yoldan alt edebilirsiniz. Gerçek zamanda dövüşün, hareketi durdurun ve taktiksel açıdan bir sonraki saldırınıza karar verin. Ya da karakteriniz için dövüş ayarlarını baştan yapılandırın, dövüş sırasında veya dövüş anında gerçek zamanı durdurarak karakterinize komutlar verebilirsiniz. Gerçek zamanda oynarken verdiğiniz komutların başarılı olması sizin klavyeyi ne kadar hızlı kullandığınıza bağlı. Mesela bir yaratıkla ya da boss diye tabir edilen daha üst düzey bir düşmanla karşılaşabilirsiniz ve bu düşmanları alt etmek için kaba kuvvet yerine daha stratejik ve planlı ataklar yapmalısınız. Dövüş ayarlamalarını değiştirmek için bir müddet çalışmanız gerekebilir fakat bu süze bir hayli yararlı olacaktır. Bazen de kahramanınız bu komutları algılamayabilir ve yeteneklerini sergilemek yerine basit hareketleri kullanabilir. Kısacası Dragon Age salt aksiyon veya salt rpg tarzında bir yapım değil. Oyunda önünüze geleni parçalamaktan çok, düşmanınızı en kolay hangi yoldan öldürebileceğinizi düşünmeniz ve stratejinizi ona göre belirlemeniz gerekiyor.

Genel Yorum


Dragon Age’in sunumu gerçekten çok çarpıcı fakat diğer oyunlar kadar da etkileyici değil. Gerçeği söylemek gerekirse bazı karakter modelleri ve grafikleri birkaç yıllık gibi görünüyor. Bu yüzden Dragon Age gibi yüksek profilli bir oyundan beklediğiniz karakter grafiklerini bulamayabilirsiniz. Olumlu bir hatırlatma yapmak gerekirse şu söylenebilir. Kamera görüş açıları ve manevraları çok kullanışlı ve faydalı. Eğer rpg oyunlarından hoşlanıyorsanız Dragon Age’i kaçırmayın derim. Unutmayın… Herkes oyun oynar!
avatar
bєяk™
Normal Üye

Mesaj Sayısı : 413
Kayıt tarihi : 04/12/09
Yaş : 26
Nerden : İstanbul

http://www.facebook.com/profile.php?ref=profile&id=1

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz